.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سیل زدگان گلستان؛ خسته از وعده های توخالی
بروز بارشهای سیل آسای چند روز اخیر در گلستان به بخشهای مختلف از جمله کشاورزی و مسکونی در این استان خسارت جدی وارد کرده است. در حالیکه خدمات رسانی به مناطق سیل زده گلستان همچنان ادامه دارد ولی برخی سیل زدگان از کمبود امکانات و توجه کم مسئولان امر در رفع مشکلاتشان گلایه مند هستند...

بارندگیهای شدید و بروز باران های سیل آسا در استان گلستان سالانه خسارتهای زیادی برجای می گذارد و سیل زدگان استان همواره خسته از وعده هایی هستند که رنگ واقعیت به خود نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، هربار که حادثه غیرمترقبه از جمله سیل این استان را در بر می گیرد و عده ای را بی خانمان می کند، وعده های حمایت به اوج می رسد و تحقق این وعده ها در پس زمان رنگ می بازد.

بروز بارشهای سیل آسای چند روز اخیر در گلستان به بخشهای مختلف از جمله کشاورزی و مسکونی در این استان خسارت جدی وارد کرده است.

به رغم امداد رسانی بخشهای مختلف هنوز بسیاری از کشاورزان و ساکنان مناطق مختلف سیل زده در استان گلستان با مشکلات این حادثه غیرمترقبه دسته و پنجه نرم می کنند.

در حالیکه خدمات رسانی به مناطق سیل زده گلستان همچنان ادامه دارد ولی برخی سیل زدگان از کمبود امکانات و توجه کم مسئولان امر در رفع مشکلاتشان گلایه مند هستند.

طبق اعلام مسئولان امر در بارندگی چند روز گذشته استان گلستان بیش از 400 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه و تعدادی اماکن مسکونی در استان دچار خسارت شدند.



تعدادی از سیل زدگان با اشاره به وعده های مکرر مسئولان امر برای رفع مشکلاتشان تاکید کردند: مسئولان به جای دادن وعده و وعید، حمایت کنند.

یک کشاورز غرب گلستانی که بارندگی شدید چند روز گذشته موجب آبگرفتگی مزرعه اش شده در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: تمامی محصول و دسترنج خانواده ام در این حادثه خسارت دید و برای رفع مشکل چشم انتظار حمایت مسئولان امر هستیم.

تقی اکبری افزود: آبگرفتگی مزرعه موجب بروز خسارت به محصول برنجم شده، این در حالیست که خرج زندگی ام از فروش محصولات کشاورزی و شالیزاری تامین می شود.

وی اظهار داشت: هر سال حوادث غیرمترقبه مانند سیل زارعت و زندگیمان را تهدید می کنند و مسئولان فقط وعده حمایت می دهند و تلاشها در این بخش ضعیف است.

راضیه جعفری بانوی بندرگزی که منرل مسکونی اش دچار آبگرفتگی و خسارت شد، گفت: این حادثه به تنها سرمایه ای که از همسرم باقی مانده خسارت زده و سرپناه دیگری نداریم.

وی افزود: در چند روز گذشته یا در منزل اقوام بسر می بریم و یا ناچاریم در خانه تخریبی خود که مدام از سقف آن آب می چکد سپری کنیم و مسئولان امر به جای داده وعده های توخالی حمایت کنند و به داد ما کشاورزان و روستاییان برسند.

یک شهروند گرگانی گفت: بارندگی شدید روزهای گذشته موجب آبگرفتگی خیابانها و معابر شهری منطقه شده و تلاش مدیران شهری در تخلیه آورده های سیل از سطح شهر ضعیف است.

محمد قنبری افزود: اکنون با گذشت چند روز از بارندگی شدید هنوز در جای جای مرکز استان شاهد گل و لای هستیم که این امر رفت و آمد شهروندان را با مشکل روبرو کرده است.

وی اظهار داشت: حوادث غیرمترقبه مانند سیل در استان اجتناب ناپذیر است ولی این مسئله لزوم برنامه ریزی بیشتر مسئولان امر برای پیشگیری از خسارتهای احتمالی را گوشزد می کند.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی رودخانه های منطقه از جمله مسائلی است که باید بیشتر به آن توجه شود ولی در حال حاضر رسوبات در بستر رودخانه های منطقه وجود دارد.



رئیس اداره راه و ترابری کردکوی، بندرگز و بندرترکمن گفت: بارندگی اخیر هشت میلیارد ریال به راههای منطقه خسارت زده است و از این مقدار پنج میلیارد ریال به جاده بندرگز به باغو کناره و بقیه به جاده کردکوی بوده است.

رمضان سیستانی اظهار داشت: برای رفع مشکلات فراروی نیازمند اعتبار هستیم و متولیان امر باید در این حوزه برنامه ریزی کنند.
مدیرجهاد کشاورزی بندرگز نیز از بروز خسارت به 400 هکتار از اراضی شالیزاری منطقه براثر بارندگی شدید چند روز اخیر خبر داد.
علی اکبر مهقانی افزود: این شهرستان از مناطق مستعد در زمینه کشت برنج است که سطح کشت برنج این شهرستان به بیش از 3600 هکتار می رسد.
وی اظهار داشت: آبگرفتگی مزرعه موجب وارد شدن خسارت به کشاروزان شده و برای حمایت از آنها باید برنامه ریزی شود.
مدیرکل ستاد حوادث غیرمترقبه گلستان گفت: بارندگی شدید شب و روز گذشته موجب بروز خسارات زیادی به بخشهای مختلف در این استان شد.
رسول حسام در گفتگو با خبرنگار مهر در گرگان افزود: بیشتر خسارتهای این بارندگی مربوط به بخشهای کشاورزی و مسکونی گزارش شده است.

وی اظهار داشت: بارندگیهای شدید اخبر در مناطق غرب استان از جمله بندرگز و گرگان خسارت زده است و گروههای امدادی از لحظات اولیه به امداد رسانی در مناطق دچار آبگرفتگی و خسارت دیده پرداختند.

مدیرکل ستاد حوادث غیرمترقبه گلستان بیان داشت: در مناطق روستایی استان نیز  در سطح روستاهای کریم آباد و محمدآباد گرگان آبگرفتگی نسبت به سایر روستاها بیشتر گزارش شده است.

وی یادآورشد: مسافران در حال تردد از استان با توجه به شرایط جوی نامساعد در استان از استقرار در جنگل و مناطق پرخطر خودداری نمایند و مردم استان  با توجه به شرایط نامساعد جوی از حضور در تفرجگاهها خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، با توجه به سیل خیز بودن استان گلستان نیاز است متولیان امر با برنامه ریزی و مدیریت همه جانبه و اجرای برنامه های کلان و هدفمند از بروز خسارت به بخشهای مختلف پیشگیری کنند.

فعالیت ستاد حوادث غیرمترقبته در روستاها، فرهنگسازی و آموزشهای همگانی به مردم، گسترش امکانات و خدمات امدادی، ترویج و گسترش بیمه از جمله راهکارهایی است که می تواند در کاهش میزان خسارتها موثر باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 5 مهر 1388
انجام وعده ها در سیل بعدی ..........

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.199 seconds.